Автомобилен форум - Пазарджик

ПРИВЕТ НА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛНИ И ТУНИНГ ЕНТУСИАСТИ

Начало форум Начало форум

Дата и час: Съб Дек 07, 2024 10:28 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Спирачка с левия крак в завой
МнениеПубликувано на: Чет Юли 24, 2008 7:11 pm 
Offline
Титла по избор
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 07, 2007 10:10 pm
Мнения: 799
Местоположение: Пазарджик
Цитат:
Тази техника е приложима и за предно, и за задно предаване, въпреки, че преимуществата при двата вида са различни, в случаите на навлизане в завоя с по-височка скорост (доста по-висока от тази, която бихме избрали обичайно за този завой).
Някои пилоти винаги преди завоя вече са изнесли странично колата. Това им дава възможност бързо да намалят скоростта и, разбира се, изглежда доста ефектно. Но когато се движите бързо по непознат път, девет от десет завоя изглеждат и ни се струват по отворени, отколкото са в действителност. Има по-прост способ за бързо вземане на завоя и той се състои в това в него да се влезе малко по-бързо от въображаемия ни предел за подходящата за завоя скорост. На практика това означава, че девет завоя преминаваме отлично, но на десетия разбираме, че скоростта ни е твърде висока. В този момент вече е късно и да завъртим автомобила настрана, за да убием скоростта. Тогава, без да се изменя позицията на волана и отпускайки леко газта, много бързо и силно с левия крак се натиска спирачката без да задържаме крака върху нея, само кратко удряне по педала. Това предизвиква кратковременна блокировка на задните колела, тъй като те се въртят свободно. Заблокираните колела имат по-малко сцепление и започват да се плъзгат външно на завоя. Автомобилът започва завъртане около предните колела и така може да се продължи движението към излизане от завоя по пътя (а не в канавката). Същото се постига и с ръчната спирачка, но времето не стига за сваляне на ръката от волана. Освен това, ръчната спирачка рядко е така ефективна.
Всичко се случва много-много бързо – всичко това трябва да се направи за броени части от секундата. По време на тренировките много от водачите продължават да държат натиснат и педала на газта, без да го поотпуснат по време на натискане на спирачките преди завоя, но това води до голямо натоварване за задните колела. За това в началото на изучаването на този прийом е добре се използва десния крак за основното намалява на скоростта. Едва при влизането в завоя се премества левия крак над педала на спирачката в готовност. При излизането от завоя левият крак се връща отново в обичайното му положение в ляво.
В случаите на автомобил със задно предаване в обичайна ситуация при влизането в завоя може малко да го „изнесем” настрана. Само малко при това. И така, при натискане на газта на влизане в завоя се преминава в малко и управляемо изнасяне. Изведнъж разбирате, че скоростта е избрана неправилно и автомобилът ще тръгне да се завърта. Ако опитаме да овладеем автомобила, извивайки волана на обратна на изнасянето страна, стигаме до крайното му завъртане и повече няма каво да направим. И автомобилът започва да се „върти”. Спасението в подобна ситуация е именно левият крак върху спирачката. Преди да е доведен воланът до край и без да отпускаме газта кратко и силно удряме педалът на спирачката с левия крак. Предните колела ще се заблокират и ще започват приплъзване, при което предната ос на автомобила ще спомогне за преустановяване на въртенето му и ще излезе от завоя.
Този ефект е обратен по същество на блокиране на задните колела при автомобилите с предно предаване. При тези със задно предаване има още едно преимущество. При движение в управляемо изнасяне в идеален ъгъл и еднакво сцепление на четирите колела, много често задно вътрешно колело е много натоварено. Ако колата няма блокировка на диференциала, целият въртящ момент се натоварва на това колело и се губи въртящият момент на другото – задно външно. Използвайки левия крак за удар по спирачката, въртящият момент се преразпределя и натоварването става по-равномерно.
Друго преимущество, и за двата вида предаване, е в това, че по време на натискане на спирачката по този начин, силата на тежестта на автомобила се увеличава. Това го прави по-устойчив, а това е много важно.
Овладяването на този способ е трудно. За това при всички случаи следва да се правят опити само на безопасно и за водача, и за околните място и в никакъв случай – по пътищата.



копирано от BMW форума

Ето и линк на руски с картинки :) http://www.rallyfan.ru/driving/books/povorot/7.php


Доста интересна техника според мен за която не бях се замислял, че може да се ползва.

_________________
Alfa Romeo 155 1994 1.8 8V Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Спирачка с левия крак в завой
МнениеПубликувано на: Пет Юли 25, 2008 10:40 am 
Offline
Малкия Бръм
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 19, 2006 11:55 am
Мнения: 1903
Местоположение: Пещера/Пловдив
Това съм го правил,но не е кой знае каква ползата,когато натисна спирачка на моята кола 1во блокират задните това ми е в плюс при този метод.За съжаление съм го практикувал само в градски условия когато се е налагало да взимам бързо 90градусов завой,а в насрещното платно има автомобил и няма как да се изнеса повечко и тогава става,но при по рязко натискане на спирачката блокират и предните тогава се наблюдава опасното недозавиване,в този случеи при мигновеното отпускане на педала на спирачката се наблюдава едно рязко придърпване по време на зацепването (ако каретата можеха да говорят :lol: ) , добре е при отпускане на спирачката волана да се поизправи за малко след което да се навие на нужния градус за вземането на завоя.Моята рейка от пълен ляв до пулен десен прави 5 оборота!Добре е да знаете и възможностите на колата си при правенето на такива глупости,в противен случей лесно се деформира.Всичко което написах го казвам от моя скромен опит може и да греша някаде,хайде чакам да ме поправите ;)

_________________
http://www.vbox7.com/play:a5c47556 samara
http://vbox7.com/play:3eab805454 ibiza


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Спирачка с левия крак в завой
МнениеПубликувано на: Пет Юли 25, 2008 5:44 pm 
Offline
BMW сектант
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 30, 2006 10:47 am
Мнения: 260
Местоположение: София / Пазарджик
На калояново я пробвах няколко пъти тая техника, на по дълги завои с малък градус давам газ някъде към 4200-4500 оборота където силата на колата е към своя пик. Едновременно с това яко натиснах спирачката с левия крак колкото да хванат задните гуми и колата тръгна много приятно и контролируемо :D Общо взето техниката я бива за такива дълги завои със малък градус където няма възможност за фейнт и когато колата ви няма достатъчно мощност да превърта гуми. Аз обаче не смятам да я уча защото ми се наложи да спра, пуснах газта обаче левия ми крак беше останал на спирачката и не обърнах внимание, че е там. Мислех си че натискам съединителя и колелата блокираха :oops: В началото е доста объркващо, за другите техники как да е, но тази определено я учете на полигон защото ако се наложи да спрете или от сорта последствията може да са катастрофални във буквален смисъл :muhaha

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Спирачка с левия крак в завой
МнениеПубликувано на: Съб Юли 26, 2008 10:42 am 
Offline
g-tech
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 29, 2006 6:23 pm
Мнения: 1430
Местоположение: голямо село Пазарджик
с тази техника ако я ползвате внимателно и преценено помага пробвал съм я но трябва и да внимавате колко я ползвате за да не прегреете дисковете защото нали се сещате че ще останете без спирачки и после спирането е мноо фешан.
Доколкото знам автомобилите спират с 60-65% усилие на предните и останалите 40-35% от задните гуми (това е при серийните когато и всичко си е читаво) така че вие можете да преценете кога и как може да ви помогне и в каква степен тази техника.

Ivan Petrov написа:
..............На калояново я пробвах няколко пъти тая техника, на по дълги завои с малък градус давам газ някъде към 4200-4500 оборота където силата на колата е към своя пик. Едновременно с това яко натиснах спирачката с левия крак колкото да хванат задните гуми и колата тръгна много приятно и контролируемо.........

ПП. Иване мноо ми е интересно тва ти изявление как са ти блокирали задните гуми а и ти също си давал и газ съединителят добре ли ти е?

това е другото че с тази техника натоварвате и съединителя.

това е от мен пробвайте но мислете и внимавайте :navigator

_________________
StunyGT написа:
Цитат:
ПРЕСТАНЕТЕ С ТЕЗИ СВЕТОФАРНИ ГОНКИ.
ИМА СИ МЕСТА ЗА ПРОЯВИ, НО НЕ И В ГРАДА НИ.

Изображение
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Спирачка с левия крак в завой
МнениеПубликувано на: Съб Юли 26, 2008 11:19 am 
Offline
Малкия Бръм
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 19, 2006 11:55 am
Мнения: 1903
Местоположение: Пещера/Пловдив
Да вярно е че колите се "скапват" едва ли не,особено по старичките метала е "изморен" от вибрации купетата лесно се усукват и така нататък...Добре е да се учите на кола за която не ви дреме много и има ефтинки части ;)

_________________
http://www.vbox7.com/play:a5c47556 samara
http://vbox7.com/play:3eab805454 ibiza


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Спирачка с левия крак в завой
МнениеПубликувано на: Съб Юли 26, 2008 12:42 pm 
Offline
BMW сектант
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 30, 2006 10:47 am
Мнения: 260
Местоположение: София / Пазарджик
gsi_0890 написа:
Ivan Petrov написа:
..............На калояново я пробвах няколко пъти тая техника, на по дълги завои с малък градус давам газ някъде към 4200-4500 оборота където силата на колата е към своя пик. Едновременно с това яко натиснах спирачката с левия крак колкото да хванат задните гуми и колата тръгна много приятно и контролируемо.........

ПП. Иване мноо ми е интересно тва ти изявление как са ти блокирали задните гуми а и ти също си давал и газ съединителят добре ли ти е?

#-o Предните гуми хващат, явно нещо съм се замислил за задните гуми защото докато пишех поста премислях какво точно е станало и тн и явно съм останал някъде назад във мислите докато съм писал #-o :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Спирачка с левия крак в завой
МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2009 2:51 pm 
Offline
Кандидат-майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 24, 2008 1:46 pm
Мнения: 85
Местоположение: Пещера
тази техника я коментирахме в темата по горе Дрифт

_________________
VW e markata a modela GOLF 3!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Hosted by chiptuning-bg © 2008
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов