Цитат:
Тази техника е приложима и за предно, и за задно предаване, въпреки, че преимуществата при двата вида са различни, в случаите на навлизане в завоя с по-височка скорост (доста по-висока от тази, която бихме избрали обичайно за този завой).
Някои пилоти винаги преди завоя вече са изнесли странично колата. Това им дава възможност бързо да намалят скоростта и, разбира се, изглежда доста ефектно. Но когато се движите бързо по непознат път, девет от десет завоя изглеждат и ни се струват по отворени, отколкото са в действителност. Има по-прост способ за бързо вземане на завоя и той се състои в това в него да се влезе малко по-бързо от въображаемия ни предел за подходящата за завоя скорост. На практика това означава, че девет завоя преминаваме отлично, но на десетия разбираме, че скоростта ни е твърде висока. В този момент вече е късно и да завъртим автомобила настрана, за да убием скоростта. Тогава, без да се изменя позицията на волана и отпускайки леко газта, много бързо и силно с левия крак се натиска спирачката без да задържаме крака върху нея, само кратко удряне по педала. Това предизвиква кратковременна блокировка на задните колела, тъй като те се въртят свободно. Заблокираните колела имат по-малко сцепление и започват да се плъзгат външно на завоя. Автомобилът започва завъртане около предните колела и така може да се продължи движението към излизане от завоя по пътя (а не в канавката). Същото се постига и с ръчната спирачка, но времето не стига за сваляне на ръката от волана. Освен това, ръчната спирачка рядко е така ефективна.
Всичко се случва много-много бързо – всичко това трябва да се направи за броени части от секундата. По време на тренировките много от водачите продължават да държат натиснат и педала на газта, без да го поотпуснат по време на натискане на спирачките преди завоя, но това води до голямо натоварване за задните колела. За това в началото на изучаването на този прийом е добре се използва десния крак за основното намалява на скоростта. Едва при влизането в завоя се премества левия крак над педала на спирачката в готовност. При излизането от завоя левият крак се връща отново в обичайното му положение в ляво.
В случаите на автомобил със задно предаване в обичайна ситуация при влизането в завоя може малко да го „изнесем” настрана. Само малко при това. И така, при натискане на газта на влизане в завоя се преминава в малко и управляемо изнасяне. Изведнъж разбирате, че скоростта е избрана неправилно и автомобилът ще тръгне да се завърта. Ако опитаме да овладеем автомобила, извивайки волана на обратна на изнасянето страна, стигаме до крайното му завъртане и повече няма каво да направим. И автомобилът започва да се „върти”. Спасението в подобна ситуация е именно левият крак върху спирачката. Преди да е доведен воланът до край и без да отпускаме газта кратко и силно удряме педалът на спирачката с левия крак. Предните колела ще се заблокират и ще започват приплъзване, при което предната ос на автомобила ще спомогне за преустановяване на въртенето му и ще излезе от завоя.
Този ефект е обратен по същество на блокиране на задните колела при автомобилите с предно предаване. При тези със задно предаване има още едно преимущество. При движение в управляемо изнасяне в идеален ъгъл и еднакво сцепление на четирите колела, много често задно вътрешно колело е много натоварено. Ако колата няма блокировка на диференциала, целият въртящ момент се натоварва на това колело и се губи въртящият момент на другото – задно външно. Използвайки левия крак за удар по спирачката, въртящият момент се преразпределя и натоварването става по-равномерно.
Друго преимущество, и за двата вида предаване, е в това, че по време на натискане на спирачката по този начин, силата на тежестта на автомобила се увеличава. Това го прави по-устойчив, а това е много важно.
Овладяването на този способ е трудно. За това при всички случаи следва да се правят опити само на безопасно и за водача, и за околните място и в никакъв случай – по пътищата.
копирано от BMW форума
Ето и линк на руски с картинки
http://www.rallyfan.ru/driving/books/povorot/7.phpДоста интересна техника според мен за която не бях се замислял, че може да се ползва.