Toto написа:
.....
За силите може и да сте прави, но помислете малко - как ще включиш на скорост преди завоя? Това първо ще ти разтърси едно хубаво колата, защото при превключването оборотите падат и второ ще убие скоростта и взимането на завоя ще стане много бавно.
Аз като съм на съединител и съм си вкарал по-ниската предавка мога да си влезна с голяма скорост в завоя и с крака на спирачката да я намаля постепенно точно за най-острата част и после пак газ.
Така е колега - точно преди завоя трябва да си избрал подходящата предавка и тя обикновено е по-ниска, защото се предполага, че до преди завоя караш на максимална газ! Значи караш с газ, възможно най-късно преди завоя намаляваш скороста до подходящата за влизане в завоя, избираш подходящата предавка и подготвяш автомобила за влизане в завой - също така и е важно да избереш идеалната крива/траектория, която да ти позволи да вземеш завоя с възможно най-висока скорост!
А че на колата няма да й хареса екстремното минаване на по-ниска предавка - това е ясно
Именно тук идва на помощ техниката Heel&Toe - минава се на по-ниска предавка възможно най-бързо и с изравняване на оборотите при превключване....
Toto написа:
.....
....Аз като съм на съединител и съм си вкарал по-ниската предавка мога да си влезна с голяма скорост в завоя и с крака на спирачката да я намаля постепенно точно за най-острата част и после пак газ.
А това, което ти пишеш е на само неправилно като техника, но и опасно - кажи ми какво ще правиш, ако както си с крака на съединителя и на спирачката точно във върха на завоя изгубиш сцепление и колата ти започне да се пързаля...?!